elcatobanner

ایالات متحده چین را به دلیل مجروح کردن سرباز PLA در درگیری گالوان در بازی های المپیک زمستانی پکن مورد انتقاد قرار داد.

[ad_1]

پکن: یکی از سناتورهای ارشد آمریکایی به شدت از چین انتقاد کرد که فرمانده هنگ ارتش آزادیبخش خلق را که در جریان درگیری گالوان مجروح شده بود، به حامل مشعل در بازی‌های المپیک زمستانی پکن در روز چهارشنبه تبدیل کرد.

چی فابائو، فرمانده هنگ از فرماندهی ارتش آزادیبخش خلق (PLA) سین کیانگ، که در جریان درگیری مرزی دره گالوان در 15 ژوئن 2020 از ناحیه سر آسیب جدی دید، شعله آتش را از وانگ منگ، چهار سرباز چینی گرفت. به گزارش گلوبال تایمز، قهرمان اسکیت سرعت در مسیرهای کوتاه المپیک روز چهارشنبه در پارک المپیک زمستانی.

این اقدام بحث برانگیز با انتقاد شدید از سوی سناتور آمریکایی جیم ریش مواجه شد که پکن را به دلیل انتخاب یک حامل مشعل برای بازی های زمستانی که بخشی از فرماندهی نظامی بود که در سال 2020 به هند حمله کرد و همچنین در حال «اجرای نسل کشی علیه اویغورها» بود، به شدت محکوم کرد.

سناتور ریش، یکی از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده، با “شرم آور” خواندن اقدامات چین، بر تعهد ایالات متحده به حمایت از آزادی اویغورها و حاکمیت هند تاکید کرد.

پس از گزارش قرار گرفتن او در بین 1200 مشعل دار المپیک، رسانه دولتی چین، گلوبال تایمز، چی را – که در جریان جنگ از ناحیه سر آسیب جدی دید – به دلیل نقشش در نبرد هیمالیا به عنوان یک “قهرمان” معرفی کرد.

چی در ماه دسامبر در تلویزیون CCTV دولتی چین ظاهر شد و گفت که “آماده بازگشت به میدان جنگ و مبارزه دوباره است”. همه اینها در حالی رخ داد که گزارشی فاش کرد که چین ضررهای خود را در دره گالوان با هند در ژوئن 2020 پنهان می کند.

تحقیقات جدید نشان داده است که ارتش آزادیبخش خلق (PLA) حداقل 9 برابر بیشتر از تعداد 4 سرباز رسمی خود از دست داده است. بر اساس مقاله ای در روزنامه استرالیایی “The Klaxon” که به نقل از گزارشی که توسط گروهی از محققان رسانه های اجتماعی پس از یک تحقیق یک ساله تهیه شده است، حداقل 38 سرباز PLA هنگام عبور از رودخانه ای سریع و زیر صفر در تاریکی غرق شدند. .

روزنامه تحقیقی اعلام کرد از میان چهار سربازی که چین تایید کرده است، تنها یکی از آنها – گروهبان جوان وانگ ژوران – غرق شده است.

در این گزارش به نقل از “چند کاربر Weibo” اشاره شد و گفت: “حداقل 38 سرباز PLA به همراه وانگ در آن شب شسته و غرق شدند… که تنها وانگ در میان چهار سرباز رسمی کشته شده اعلام شد.”

این گزارش به یک تحقیق یک ساله شامل گفتگو با وبلاگ نویسان سرزمین اصلی چین، اطلاعات به دست آمده از شهروندان چینی ساکن در سرزمین اصلی و گزارش های رسانه ای اشاره می کند که از آن زمان توسط مقامات چینی حذف شده است.

بن بست مرزی در شرق لاداخ در 5 می 2020 به دنبال یک درگیری خشونت آمیز در منطقه دریاچه پانگونگ شروع شد و هر دو طرف به تدریج با وارد کردن ده ها هزار سرباز و همچنین تسلیحات سنگین، استقرار خود را افزایش دادند.

در نتیجه یک سری گفتگوهای نظامی و دیپلماتیک، دو طرف روند جدایی را در گوگرا و همچنین در کرانه های شمالی و جنوبی دریاچه پانگونگ در سال گذشته تکمیل کردند. هر طرف در حال حاضر حدود 50000 تا 60000 سرباز در امتداد خط کنترل واقعی در بخش حساس دارد.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما