elcatobanner

پرینت پیام های تلگرام توسط پلیس فتا

چرا ایرانی ها خودروی ژاپنی دوست ندارند؟ این نهاد جهت رسیدگی به جرائم مربوط به فضای مجازی مانند کلاهبرداریها و سوء استفادههای مالی و برداشتهای غیرمجاز از حساب بانکی در صورت خرید اینترنتی میباشد. این مقام مسئول افزود: پس از مطلع ساختن شاکی در خصوص فرد برداشت کننده از حساب او مشخص شد متهم نوه شاکی بوده که از کارت و مشخصات حساب بانکی پدر بزرگ خود سوء استفاده کرده است. پس از اخذ اظهارات شاکی و بررسی مستندات شناسایی عامل یا عاملین در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. با این وجود و بهرغم اینکه پلیس اغلب راههای کلاهبرداریهای اینترنتی را شناسایی کرده و سارقان را دستگیر میکند، هر روز تعداد زیادی از مراجعان به پلیس فضای تبادل اطلاعات یا همان فتا مراجعه میکنند تا مشخص شود هکرها و دزدهای اینترنتی همیشه ایدههای جدیدی برای کلاهبرداری دارند. همچنین به دلیل تعطیل شدن پارهای از مشاغل به علت وجود این بیماری اکثر کسب و کارها از پرداخت مالیات معاف گردیدند. با توجه به اینکه برخوردهای شدیدی در دادسرای جرایم رایانه ای و پلیس فتا با درگاه های پرداخت اینترنتی که با سایت های قمار و شرط بندی همکاری می نمایند صورت گرفت، دیگر کمتر درگاه پرداخت اینترنتی پیدا می شود که حاضر باشد چنین ریسکی را بپذیرد و خود را در این مخمصه قرار دهد.

شکایت به پلیس فتا از طریق اینترنت

صفر تا صد افشای اطلاعات بیماران در سامانه نسخه الکترونیکی متهم درابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد ولی با روبه رو شدن با ادله دیجیتال جمعآوری شده، لب به اعتراف گشود و اظهار داشت همه مشخصات کارت بانکی پدربزرگم برای پرداخت قبوض در اختیار من بود که توسط دوستانم اغفال شدم و از حساب بانکی پدر بزرگم برای خرید اکانت بازی آنلاین استفاده کردم و از کرده خود پشیمان هستم. متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبهرو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمعآوری شده لب به سخن گشود و انگیزه این کار خود را خرید بازی آنلاین اعلام داشت. سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی پدرش کرده بود. سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از کشف یک پرونده برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مادر توسط فرزند خبر داد و گفت: با مراجعه خانمی به پلیس فتا مبنی بر اینکه مدتی است از حساب وی مبالغی توسط شخصی برداشت شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. ما در فروشگاه اینترنتی افرا تی وی (afratv) شاهد عرضه محصولات متنوع و بی نظیری هستیم.

برای اخذ مشاوره حقوقی تخصصی و دقیق، هم اکنون با موسسه حقوقی ما در تهران تماس حاصل نمایید. با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخصات هویتی فرد برداشت کننده از حساب بانکی مشخص گردید که احدی از فرزندان شاکی بوده است. این مقام انتظامی افزود: با توجه به ارائه مستندات از سوی شاکیه و با بررسیهای اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم نوهی شاکیه بوده است که در نهایت با هماهنگی مقام قضائی نامبرده مورد شناسایی قرار گرفت و به پلیس فتا منتقل شد. وی افزود: با بررسیهای به عمل آمده در روند رسیدگی به پرونده اقدامات لازم توسط کارشناسان پلیس فتا برای ردیابی وجوه برداشت شده صورت پذیرفت که مشخص شد تمامی مبالغ صرف خرید اکانت های بازیهای آنلاین شده است که با بررسی دقیقتر اطلاعات بدست آمده، عامل برداشت غیر مجاز وجه شناسایی شد. وی ادامه داد: با بررسیهای به عمل آمده در روند رسیدگی به پرونده اقدامات لازم توسط کارشناسان پلیس فتا برای ردیابی وجوه برداشت شده صورت پذیرفت که مشخص شد تمامی مبالغ صرف خرید اکانت های بازی آنلاین شده است که با بررسی دقیقتر اطلاعات بدست آمده، عامل برداشت غیر مجاز وجه شناسایی شد.

وی افزود: با توجه به ایام کرونا سطح درستی کودکان و نوجوانان به فضای مجازی افزایش یافته و با در اختیار داشتن کارت بانکی والدین قصد خرید آنلاین اسباب بازی یا اپلیکیشن های بازی را داشته و به راحتی با در اختیار داشتن اطلاعات بانکی والدین، حساب آن ها را خالی می کنند. برخی والدین نه تنها به راحتی کارت های بانکی خود را در اختیار فرزندان خود می گذارند بلکه گوشی های خود را نیز در اختیار آن ها قرار داده و فرزندان با در اختیار داشتن گوشی همراه و اطلاعات بانکی به راحتی دست به سرقت از حساب نزدیکان خود می کنند. این روزها به دلیل شیوع کرونا و خانه نشینی مردم و از سوی دیگر مدارس آنلاین، سبب شد تا جرایم دیگری رخ بنماید یا جرائمی از جنس خاص افزایش یابد، یکی از این دست جرایم، سرقت اطلاعات بانکی افراد است هر چند با فعال شدن رمز دوم، میزان سرقت های بانکی کاهش یافته و تنها راه سرقت اطلاعات بانکی در اختیار داشتن اطلاعات و رمز دوم کارت های بانکی است.

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما
اطلاعات منتشر شده در این سایت از طریق تکنولوژی هوش مصنوعی و بدون دخالت انسانی تولید شده‌اند و مسئولیتی در قبال صحت آنها نداریم و هیچ اشتیاقی برای استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.