elcatobanner

چه گونه ادبیات را برای کنکور بخوانیم؟

در پایان کتاب را باز کنید و قسمتهای فراموش شده را مجددا مطالعه کنید و پس از یک ساعت مجددا تلاش کنید قسمت های جا افتاده را در برگه اضافه کنید. اما این جا یک بحث بسیار مهم پیش میآید! شما صرفا با یادگیری چند مبحث مهم میتوانید این درس را به راحتی پشت سر بگذارید. پس به شما پیشنهاد میکنیم ، با داشتن یک مشاور متخصص و یا شرکت در کلاس های کنکور ادبیات به کسب اطلاعات صحیح درباره نحوه مطالع و یادگیری تاریخ ادبیات برای کنکور و هر مساله یا نکات کنکوری دیگری بپردازید. در قدم اول باید مطالب را بر اساس تاریخ تولد ، آثار ، سبک و… سعی کنید این قسمت را حفظ کنید، حفظ کردن این قسمت اشتباه محض است در یک دفترچه برای هر آرایه ادبی در حد چند سطر توضیح را داشته باشید که هر وقت خواستین به آن مراجعه کرده و یادآوری شود سپس بر اساس آن شروع به بررسی آرایه ها در ابیات ابتدا کتاب و سپس خارج از کتاب بکنید.

سرعت بالا در تست زنی زمانی برای ما چشم گیر خواهد بود که میزان بی دقتی شما در حین تست زنی نزدیک به صفر باشه. در این روش میتوانید بعد از مطالعه به مدت 2 ساعت استراحت کرده و سپس شروع به تست زنی کنید. قبل از خرید حتما منابعی که در انتخاب کردنشون شک داری رو از نزدیک ببین و با مقایسه کردن و مشورت هایی که از نزدیکان خودت گرفتی بهترین رو انتخاب کن. امیدواریم از این فایل هایی که توسط تیم دیجی کنکور ضبط شده بود، بهره ی کافی برده باشید. و در فایل زیر به شما از نحوه ی مطالعه درس ادبیاتش برای کنکور را بیان کرده است. ادبیات فارسی با ضریب ۴ پرچمدار دروس عمومی در کنکور است.

روش مطالعه ی ادبیات برای کنکور

پس برای اینکه بلد نبودن تکنیک تست زدن تاریخ ادبیات در کنکور، سرنوشت شما را بهم نریزد و مجموعه آکو به عنوان مشاور تخصصی کنکور شما سرافکنده نشود، اولا این مطلب را تا پایان بخوانید و سعی کنید از روش های پیشنهادی برای یادگرفتن تاریخ ادبیات کنکور را بخوانید و برای تست زدن به کار بگیرید. روشهای خاصی برای حفظ کردن آنها به کار بگیرید و حتماً در برنامهریزی روزانهی خود زمانی را برای مرورهای سریع و منظم آنها در نظر بگیرید. به دلیل تعدد زیاد شاعران و نویسندگان امکان به خاطر سپردن آنها نیاز به تمرین و تکرار و مرورهای مستمر دارد. مطمئن باشید وقتی به اطلاعات تاریخ ادبیات مسلط شدید ، هنگام خواندن اسم های مشابه آن ها را به خاطر خواهید آورد و مجددا به دفتر سال دیگر مراجعه خواهید کرد. پس توصیه میشود به تمام شعر های کتاب چه آنهایی که جز درس اصلی هستند چه شعر حفظی چه بخش آموزش آرایه مسلط شوید، این امر نقطه قوت شما و برگ برنده ی شماست!

میتوان مطالب را با رنگهای متفاوت نوشت یا با ماژیک های هایلایت مهم تر ها را علامت زد تا تصویر بهتری در ذهن بوجود آورد. نکته ی مهم دیگر جلوگیری از تکرار اشتباهات و اصلاح آنها است. مطالعه بودجهبندی به دانشآموزان کمک میکند تا با سوالهای مهم و تست خیز هر درسی آشنا شوند. اگر جزو دانشآموزان ضعیف هستید بهتر است که از ادبیات پایه و به صورت درس به درس شروع کنید. بهتر است هنگام صحبت کردن صدای خود را ضبط کنید. 3- روش دیگهای که برای تاریخ ادبیات میتونم بهتون پیشنهاد بدم ضبط کردنه بهطوریکه شما دو یا سه بار مطلب رو بخونید و یک بارش رو صدای خودتون رو ضبط کنید.

روش مطالعه ادبیات کنکور انسانی

نکته مهمی که هنگام تقسیم بندی مطالب باید رعایت کنید اینجاست که هر مطلب را در یک صفحه وارد کنید و مطالب را به صورت دفترچه ای منسجم بنویسید. تکنیک دیگر مطالعه تاریخ ادبیات برای کنکور این است که چندبار پشت سر هم یک مطلب را با دقت و توجه به جزئیات بخوانید. این کار اشتباه است زیرا حجم مطالب بسیار زیاد است و شما نمی توانید در مدت زمان کوتاهی همه تاریخ ادبیات کنکور را مطالعه کنید و به درستی در زمان کنکور به خاطر بیاورید. ممکن است تستهایی را اشتباه بزنید یامطلب مربو به آن را دقیق به خاطر نیاورید ولی اصلا نگران نباشید. و همان لحظه به خاطر بسپارید .

اما به صورت کلی روش خواندن صحیح و یادگیری مطالب مربوط به تاریخ ادبیات در چهار نکته زیر خلاصه میشود. فقط مطمئن شوید که بعد از تمام شدن تست های بخش مطالعه شده، کتاب یا دفترچه ای که تهیه کرده اید را باز کنید و قسمت های مربوط به تست های غلط را مجددا مطالعه کنید .می بینید که مطالب راحت تر در حافظه میماند.

استاد منتظری با روش های منحصربفرد توانسته ادبیات را بسیار مفهومی و شهودی تدریس کند. حرف آخر با تکنیک های جالب و ساده یادگیری، از قبیل پویانمایی، نقشه راه و کدینگ، امکان یادگیری مفهومی و شهودی را ایجاد کرده است. ارکان مطالعه در دستور زبان یادگیری و آموزش خیلی مهمه همچنین خلاصه برداری و تست زنی هم خیلی مهمه. در بحث قرابت، با تست زنی زیاد توانستم این مبحث را تقویت کنم و به سوالاتش پاسخ دهم. مقاله روش مطالعه ادبیات کنکور را به صورت کامل می توانید در سایت حرف آخر مطالعه کنید. انتخاب کردن نحوه خواندن ادبیات تخصصی کنکور انسانی یا همان علوم و فنون، با خواندن این مقاله برای شما خیلی سادهتر شده است. هرچند برای اینکه تکنیک های خواندن تاریخ ادبیات برای کنکور را دقیق بدانید باید بخش مربوط به روش مطالعه تاریخ ادبیات کنکور را در این مقاله دقیق مطالعه کنید.

روش صحیح مطالعه ادبیات برای کنکور

تصور کنید نتوانید اولین درس دفترچه کنکور را با احساس خوب و سرعت مناسب در تستزنی، پشت سر بگذارید! برای یادگیری بخش زبان فارسی نیز باید در کنار کتاب درسی حتما یک کتاب کمک درسی خوب داشته باشید. راستی فقط یادت نره اضافه های تشبیهی و اضافه های استعاری رو خوب کار کنی. ابتدا یک هفته تست های زوج کتاب آبی را می زدم و سپس هغته ی بعد بقیه تست ها را می زدم. تست زدن برای همین بخش را فردا ، یک هفته بعد و نهاتا یک ماه بعد تکرار کنید. 3. در خلاصه نویسی یک نظم به نوشته هایتان بدهید. حالا میتوانید در مواقعی که حوصله کتاب را ندارید به صدای خود گوش دهید و یا قبل از خواب شبانه به آن گوش دهید. حالا صفحهی مربوط به اون تست رو باز کنید و دوباره بخونیدش مطمئن باشید دیگه یادتون نمیره. تا اینجای کار متوجه شدید که ادبیات توی کنکور چه اهمیتی داره حالا شاید براتون سوال پیش اومده که خب این درس رو چه جوری بخونیم؟

روش مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور تجربی لطفا از سایت ما دیدن کنید.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما