آنچه ژاپنی ها می خورند؛ از جیرجیرک تا چاودار گورخری

[ad_1]

فارو حشرات از دیرباز در رژیم غذایی شهروندان ژاپنی در ژاپن مورد استفاده قرار می‌گرفتند و اکنون بازار رو به رشدی هستند. فروشندگان حشرات می گویند دلیل مصرف حشرات در ژاپن فواید بی شمار تغذیه ای و سازگاری با محیط زیست و همچنین این واقعیت است که حشرات سرشار از پروتئین هستند.

به گزارش فرار به نقل از دویچه وله؛ طرفدار حشرات خوار Shuichi Ochiyama چندین کتاب آشپزی با دستورالعمل هایی مانند سوشی مبتنی بر حشرات منتشر کرده است. وی از مردم خواست نگران غذاهای تهیه شده از حشرات نباشند. او اشاره می کند که حشرات غذای متعادل و سالمی را برای نسل های مختلف مردم فراهم می کنند. با افزایش تنوع حشرات در منوی رستوران ها در سراسر ژاپن، پیام آن ممکن است برای عموم مردم دلپذیرتر و قابل قبول تر شود.

ژاپن سابقه طولانی در مصرف حشرات دارد. در بسیاری از مناطق روستایی ژاپن، جیرجیرک سرخ شده یا شیرین به عنوان میان وعده به کودکان فروخته می شود. با این حال، شرکت ها در حال حاضر در حال توسعه حشرات در مقیاس بزرگتر هستند و آنها را بر اساس ارزش غذایی بالا و مزایای زیست محیطی آنها به بازار عرضه می کنند.

فروشگاه های تخصصی انواع غذاها را در سراسر ژاپن می فروشند آنها در اینجا از عنکبوت گرفته تا جیرجیرک، شپشک و زنجیر (ملخ) رخ می دهند. در همین حال، رستوران ها با قرار دادن حشرات در منوی خود به عنوان آیتم های انتخابی، تبلیغات را ترویج می کنند.

Grillos یک شرکت فناوری غذایی است که در سال ۲۰۱۹ توسط تاکاهیتو واتانابه، استاد زیست‌شناسی در دانشگاه توکوشیما، برای پرورش جیرجیرک‌ها و تبدیل آن‌ها به غذا تأسیس شد.

این شرکت خاطرنشان می کند که فلسفه آن ایجاد یک “هماهنگی جدید” است که به حل مشکل ضایعات پروتئینی کمک می کند، چرخه غذایی جهانی ایجاد می کند و غذای سالم را فراهم می کند.

آنچه ژاپنی ها می خورند؛  از جیرجیرک تا چاودار گورخری

فومیا آکوبو، سخنگوی شرکت به دویچه وله گفت:جیرجیرک آنها مدت زیادی است که در ژاپن فروخته می شوند و ما آنها را یک منبع غذایی مهم و مفید می دانیم. پرورش کریکت به محیط زیست آسیب نمی زند زیرا به زمین، آب و مواد خام بسیار کمی نیاز دارد و نرخ تبدیل خوراک بسیار بهتری نسبت به دام هایی مانند گاو، طیور یا خوک دارد.»

آئوکوبو می‌گوید آتنایی و تیمش در حال حاضر در حال انجام تحقیقاتی برای تعیین ارزش غذایی دقیق جیرجیرک‌ها و بهترین راه‌ها برای ادغام آن‌ها در زنجیره غذایی انسان هستند. با این حال، بسیاری از این داده ها اکنون یک راز کاملاً محافظت شده شرکت است.

تحقیقات نشان داده است که جیرجیرک سرشار از کلسیم، منیزیم، روی، آهن، ویتامین ها و فیبر است. علاوه بر این، جیرجیرک ها را می توان به محصولات آرایشی، بهداشتی، دارویی و کود تبدیل کرد.

Aokobo می‌گوید: «در حال حاضر، ما جیرجیرک‌ها را به روغن‌ها و پودرهایی تبدیل می‌کنیم که می‌توان از آنها در آشپزی، تهیه کلوچه، کاری و سایر غذاها استفاده کرد و قصد داریم تحقیقات خود را در این زمینه گسترش دهیم. ما یک حشره دیگر در آینده هستیم.»

ارزان و سازگار با محیط زیست

رستوران Take Nok در توکیو میزبان رویدادهای مزه حشرات است. ریوتا میتسواشی، که بر توسعه شرکت فوق نظارت دارد، گفت: “در سال های اخیر، ما شاهد افزایش زیادی در علاقه مردم به حشرات به عنوان غذا بوده ایم. مردم می خواهند چیزهای متفاوت و غیرعادی را امتحان کنند.”. بسیاری از مردم جیرجیرک و ملخ را می شناسند، اما ما تعداد زیادی کرم ابریشم و عنکبوت را نیز به عنوان غذا می فروشیم.

میتسووشی می گوید حشرات مورد علاقه او لارو زنبور عسل هستند به طور سنتی در شهرهای کوهستانی مرکز ژاپن در ماه های پاییز با سوپ میسو آسیاب شده، زنجبیل و بادام زمینی تهیه می شود.

میتسووشی می گوید که او طرفدار گورخرهای رتیل خوراکی نیست چون شخصاً از عنکبوت می ترسد. او می گوید مشتریان این فروشگاه در بین هر سن و جنسیتی ماجراجوترین هستند.

“مهم ترین پیامی که ما باید به مشتریان خود منتقل کنیم این است که غذایی که می فروشیم واقعا طعم عالی دارد. ما می توانیم به مردم بگوییم که خرید ارزان است، دوستدار محیط زیست و سالم است، اما اگر مردم خیلی ذائقه هستند.” خرید کنید.”

سایر شرکت ها در ژاپن نیز در حال بررسی امکان محصولات غذایی مبتنی بر حشرات هستند. نانوایی پاسکو در ابتدا فروش مجموعه های خانگی آرد کریکت آسیاب شده را آغاز کرد و اکنون طیف وسیعی از کرم های ابریشم را با نام تجاری سیلک تولید می کند.

در شهر جنوبی کوماموتو، یک دستگاه خودکار از پیش پخته شده توجه ها را به خود جلب کرده و غواصان ژاپنی، پیله حشرات و کرگدن ژاپنی را به عنوان میان وعده می فروشد. برای کسانی که طعم شیرین را دوست دارند، برخی از محصولات موجود در محل با شکلات پوشانده می شود.

طرفدار حشرات خوار Shuichi Ochiyama چندین کتاب آشپزی با دستورالعمل هایی مانند سوشی مبتنی بر حشرات منتشر کرده است. وی از مردم خواست نگران غذاهای تهیه شده از حشرات نباشند.

او اشاره می کند که حشرات غذای متعادل و سالمی را برای نسل های مختلف مردم فراهم می کنند. با افزایش تنوع حشرات در منوی رستوران ها در سراسر ژاپن، پیام آن ممکن است برای عموم مردم دلپذیرتر و قابل قبول تر شود.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما