آیا نئوکو قبیله جدید کرونا است؟

[ad_1]

محققان چینی از ووهان نسبت به جهش جدید کرونا به نام NeoCov هشدار دادند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محققان چینی گفتند: این جهش بیشتر از آمیکرون قابل انتقال و کشنده تر از دلتا است و هر سوم نفر جان خود را از دست می دهند و این بدان معناست که اگر همه مردم جهان به این بیماری مبتلا شوند، جمعیت جهان نیز مبتلا می شوند. بازگشت به 1989. “گشت”.

آنها مقاله ای در bioRxiv منتشر کردند که در آن بیان شد که سویه “NeoCov” می تواند کشنده تر از همه سویه های قبلی باشد!

حسن رودگری معاون پژوهشی سازمان نظام پزشکی و عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات ژنومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به سؤالات مربوط به NeoCov پاسخ داد.

NeoCov NeoCov سویه جدید کووید 19 است؟

رودگری: پاسخ منفی است. NeoCov که این روزها به شایعه نگران کننده ای از کانال های خبری زرد تبدیل شده است، نه جنبه جدیدی از کووید 19 است و نه اکنون به آن اهمیت می دهد. البته قابل درک است که جامعه از ویروس به اصطلاح کووید 19 می ترسد، اما تزریق ترس و اضطراب نامتناسب به مردم مشمئز کننده و گاه با آسیب جدی است.

به گفته محققان چینی، سویه جدیدی از ویروس کرونا از منابع مختلف گزارش شده است که حاوی برخی مطالب علمی است، اما تعدادی هشدار و پیام های غیرمستند و ناکافی را نیز ارائه می دهد.

آیا باید از این ویروس بترسیم؟

متخصص ژنتیک بالینی: سویه مورد بحث که NeoCov نام دارد، اولین بار در خفاش های آفریقای جنوبی شناسایی شد و تاکنون فقط بین جمعیت خفاش ها منتقل شده است. دانشمندان فقط هشدار دادند؛ این ویروس در خفاش ها از طریق همان مکانیسمی کار می کند که باعث انتشار SARS-CoV-2 و Covid 19 می شود، بنابراین ممکن است با تغییرات انجام شده بتواند انسان ها را آلوده کند.

همه این داستان ها بر اساس یک مقاله از پیش چاپ شده (هنوز بررسی و منتشر نشده) است که در آن کینگ ژیونگونگ و همکارانش در موسسه تحقیقات واکسن جدید و ویروس شناسی دانشگاه ووهان درباره یک خانواده ویروسی بسیار مرتبط با ویروس کرونا گزارش می دهند. MERS قریب الوقوع است و خفاش ها از گیرنده ACE2 برای ورود به سلول استفاده می کنند.

از آنجایی که این فرآیند شبیه به استفاده از ویروس گیرنده ACE2 در انسان با استفاده از گیرنده ACE2 است، برخی افراد آن را به اشتباه تفسیر کرده و شایعات وحشتناکی را در مورد گسترش یک خیال پردازی یک طرفه مبنی بر خطرناک بودن ویروس به اندازه مرس و گسترش کووید 19 برانگیخته اند. ، که پایه علمی دارد. این واقعی نیست. ویروس اصلی که خود عامل MERS است، از گیرنده دی پپتیل پپتیداز-4 یا DPP4 برای ورود به سلول های انسانی استفاده می کند و ربطی به ACE2 ندارد.

آیا تاکنون مواردی از NeoCov گزارش شده است؟

رودگری: محققان چینی بر این باورند که با ایجاد جهش T510F در ژنوم RBM، این احتمال وجود دارد که بتواند توانایی استفاده از گیرنده ACE2 انسانی را ایجاد کند. می توان امیدوار بود که هیچ کس مورد حمله چنین دستکاری قرار نگیرد، به ویژه دانشمندان چینی که آن را پیشنهاد کرده اند، زیرا گمانه زنی دیگر این است که چنین دستکاری می تواند به ویروس اجازه دهد در برابر آنتی بادی های خنثی کننده SARS-CoV-2 و MERS-CoV فرار کند. هر دو

بنابراین ما باید به مردم اطمینان دهیم که چیزی به نام سویه جدیدی وجود ندارد که افراد را سریعتر از کووید 19 آلوده کند و نرخ مرگ و میر بالاتری نسبت به مرس داشته باشد.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما