ترس و انتظارات در بازار

[ad_1]

فارو در حالی که این روزها بازار سهام افت شدیدی را تجربه می کند، بسیاری از فعالان بورس امیدوارند با حمایت از یک میلیون و 240 هزار واحد شاهد بازدهی از این نقطه در بازار باشند، اما به گفته برخی کارشناسان بورسی، در صورت بازدهی، این عرضه خواهد بود. موقت و فقط در محدوده نوسان است و با توجه به شرایط موجود، بازار سهام به روند نزولی بازخواهد گشت.

به گزارش فراار، حمید میر معینی کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه با وجود همه جذابیت های بورس امروز، خریداران تمایلی به ورود به بازار ندارند، گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود در بازار بورس، خریداران تمایلی به ورود به بازار ندارند. فارو وی گفت: مهمترین دلیل این امر ابهام ناشی از توافق احتمالی برجام است چرا که در حال حاضر وضعیت برجام نامشخص است و بسیاری از سرمایه گذاران نیز ترجیح می دهند تا زمان تکمیل توافق در بازار حضور نداشته باشند زیرا ریسک این کار بسیار زیاد است. بالا

وی افزود: به عبارتی بسیاری از مردم بازگشت مطمئن به بازار را ترجیح می دهند، زیرا در صورت عدم توافق، عواقب برهم زدن مشکل بسیار بزرگ خواهد بود و ممکن است بازارهای مالی با افت شدید مواجه شوند. بازار با تفکر جمعی و نه در یک محیط مخاطره آمیز.

جهنم بورس؛  چرا بازار سهام در حال سقوط است؟چرا بورس در این روز سقوط کرد؟
احسان رضاپور، کارشناس بورس مصاحبه با فراار وی با اشاره به اینکه مهمترین دلیل ریزش بورس این روزها بلاتکلیفی است که بین فعالان بورس و سرمایه گذاران ایجاد شده است، گفت: آنها گفتار درمانی و به نوعی شفاهی هستند تا اینکه در عمل اتفاقی بیفتد و بازار سهام با حمایت خود به سمت ثبات و بهبود حرکت می کند.

وی افزود: این صحبت های حمایتی از بازار به نوعی جنبه پر زرق و برق و پر زرق و برق دارد و از این حیث اولویت اصلی مسئولان اقتصادی بازار سرمایه است اما در عمل این موضوع صحت ندارد و اولویت دولت امور دیگر است. وی ادامه داد: زیرا اگر قرار است بورس در کانون توجه تصمیم گیران قرار گیرد باید در جهت تقویت بازار سرمایه گام برداشت، یعنی جایگاه این بازار به عنوان جایی که نقدینگی سرگردان در آن جریان دارد، شناخته شود.

رضاپور افزود: بازار سهام باید به عنوان جذاب ترین بازار سرمایه معرفی شود چرا که با توجه به رکود اخیر این بازار بسیار خوب خرید شده است اما با توجه به اینکه در نگاه اول اولویت فعالان اقتصادی حمایت از سهام بازار است. بله، اما در داخل هیچ اتفاقی نمی‌افتد، از سوی دیگر نوعی کارشکنی در بازار سرمایه و بر خلاف منافع بورس صورت می‌گیرد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که افت بورس به این زودی‌ها پایان یابد.

وی گفت: در چنین شرایطی سرمایه گذاران احساس می کنند که هر چه محافظه کارتر باشند ضرر کمتری خواهند داشت. بسیاری از فعالان این موضوع را تماشا می‌کنند و شرکت‌هایی که در وضعیت سودآوری امنی قرار دارند، اکنون با توجه به اقدامات انجام شده و تصمیمات اتخاذ شده، تکرار سودآوری خود را زیر سوال می‌برند. و تا زمانی که این ابهامات برطرف نشود، وضعیت بورس تغییر چندانی نخواهد داشت. در این شرایط تصمیمات کلان اقتصادی باید منافع 45 میلیون سهامدار را در نظر بگیرد.

رضاپور با اشاره به اینکه چندین مشکل در ایجاد این ابهام و بی اعتمادی بسیار موثر بود، خاطرنشان کرد: اول لغو آزادسازی قیمت خودرو که اعتماد سهامداران را تحت تاثیر قرار داد، مورد دوم ورود برخی محصولات بورسی به بورس کالا بود. این مشکل با حاشیه هایی نیز مواجه شد که در روند بورس موثر بود. ثالثاً، تعیین نوع دوز پتروشیمی و سایر نرخ‌های اعمال شده برای شرکت‌های بورسی به‌طور غیرمنتظره و برخلاف پیش‌بینی‌ها انجام شد.

وی گفت: اگرچه ممکن است برخی از این مسائل بودجه در این زمینه کاربردی و سوداگرانه نباشد، اما بر عملکرد شرکت ها، ابهامات موجود در مورد شرکت های بورسی در بودجه تاثیر می گذارد. بودجه با این مسائل چه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در نهایت ابهام نرخ دلار نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که باعث کاهش بورس شده است، گفت: بازار ارز در حال حاضر با توجه به وضعیت مذاکرات وین در وضعیت انتظاری قرار دارد. از سوی دیگر، انتظارات به سمت بورس و سرمایه گذاران تغییر کرده است، بنابراین تا زمانی که تکلیف مذاکره و نرخ ارز به طور کامل مشخص نشود، وضعیت مورد انتظار بازار سهام ادامه دارد که در این صورت حتی وضعیت عملکرد بازار جهانی بورس نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. .

این کارشناس بورس تصریح کرد: با توجه به این ابهامات و بی اعتمادی به بورس، بورس در یک روند نزولی کف های حمایتی خود را یکی پس از دیگری شکست و سقوط کرد و از سوی دیگر قیمت سهام امروز با آن مواجه شد. به هیچ وجه قابل توجیه نیستند دلیل این بی اعتمادی و وجود این ابهامات این است که بورس همچنان در حال نزول است.

رضاپور افزود: بنابراین اگر می‌خواهیم این فضای پرشور و بی‌اعتمادی جای خود را به فضایی دوباره اعتماد و شفاف بدهد، حمایت‌های موعود از بورس باید هر چه سریع‌تر محقق شود تا بورس از آن خارج شود. وضعیت.”

این فعال بورسی با تاکید بر اینکه قیمت بورس معمولا پس از افت هیجانی جذاب است، گفت: این امر باعث افزایش تقاضا در بازار می شود که ممکن است بازار را دچار نوسان کند، اما در صورت عدم حمایت از اقدامات کافی، این روند صعودی پایدار نخواهد بود و حجم عرضه خواهد شد. افزایش با افزایش رشد بازار.

وی افزود: برای تداوم رشد بازار بنابراین باید اطمینان را بازگرداند تا تحت تاثیر آن، حجم و ارزش معاملات با ورود نقدینگی به بازار افزایش یافته و رشد بورس تضمین شود. از سوی دیگر در صورت تداوم شرایط فعلی، رویکردهای محافظه کارانه سهامداران که موجب خروج نقدینگی از بورس خواهد شد، اگرچه ممکن است قیمت ها به دلیل کاهش شدید شاخص کل افزایش یابد، اما این حوزه مقطعی خواهد بود. و در حال نوسان.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما