طرز تهیه انار جوز هندی; زهیوشمزهی ییزیاییزی

[ad_1]

مجله افق : مسقط یک دسر بسیار خوشمزه و ساده است که هم در ایران و هم در ترکیه طرفداران زیادی دارد. جوز هندی که عموما یک دسر خامه ای و ژله ای است به عنوان دسر و همراه با چای مصرف می شود. قدمت مسقط در ایران به شهر لار در استان فارس برمی‌گردد و مسقط لاری خوشمزه را به یکی از خوشمزه‌ترین و مهم‌ترین سوغاتی‌های شیراز تبدیل کرده است.

طرز تهیه انار جوز هندی خوشمزه برای شب یلد

افزودن هر طعمی به این مسقطی می تواند متفاوت و جذاب باشد. در این مطلب می توانید طرز تهیه انار جوز هندی را بخوانید.

عناصر

  • آب انار تازه: 1.5 لیوان دسته فرانسوی
  • انار پوست کنده: نصف لیوان دسته فرانسوی
  • شکر: 1/4 فنجان دسته فرانسوی
  • نشاسته گندم: 3 قاشق غذاخوری
  • گل رز: 1 قاشق غذاخوری
  • کره: نصف قاشق چایخوری
  • انار برای تزئین: 1 قاشق غذاخوری
  • پسته یا خلال پسته یا هر نوع مغز: به مقدار لازم (اختیاری)

طرز تهیه انار جوز هندی خوشمزه برای شب یلد

طرز تهیه انار جوز هندی خوشمزه برای شب یلد

طرز تهیه

مرحله اول: طرز تهیه جوز هندی از انار به این صورت است که ابتدا نشاسته گندم را با کمی آب سرد مخلوط کنید. سپس مخلوط آب و نشاسته را از آبکش یا الک رد کنید تا محلول شفافی به دست آید که با یک دست قابل استفاده است. تابه را روی گاز بگذارید و سپس مخلوط آب انار و نشاسته را بگذارید و آب را به آن اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کرده و مدام روی آتش هم بزنید تا شکر مواد به تدریج حل شود.

فاز دوم: در این مرحله از تهیه جوز انار باید شعله را خاموش کنید و مرتب مواد را مخلوط کنید. پس از مدتی، جرم شروع به غلیظ شدن می کند. مخلوط کردن مسقطی در این مرحله بسیار مهم است و اگر آن را به درستی مخلوط نکنید ممکن است مواد پخته شود.

طرز تهیه انار جوز هندی خوشمزه برای شب یلد

فاز مجموع: وقتی انار بعد از حدود نیم ساعت از تهیه جوز هندی غلیظ شد و حالت خمیری پیدا کرد، گلاب را به آن اضافه می کنیم. گل رز معمولا در جوز هندی استفاده می شود، اما اگر بوی گل رز را دوست ندارید، می توانید آن را حذف کنید. بعد از افزودن گلاب به این دسر انار شب یلدا باید دوباره مواد را روی آتش مخلوط کنید تا غلیظ شود.

مرحله 4: برای تهیه جوز هندی باید مواد را با هم مخلوط کنید تا سفت شوند و هم زدن آن کمی سخت شود. پس از افزودن گلاب و زمانی که دسر کمی سفت شد کره را اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید. دسر شما با برداشتن یک قاشق از مواد آماده است، هنگام ریختن نباید به راحتی بیفتد.

حدود 1 ساعت طول می کشد تا دسر مسقطی در شب یلدا به این غلظت برسد. سپس باید کف تابه را ببندید. اگر می خواهید این جوز هندی را تهیه کنید، می توانید آن را به شکل آماده کنید یا یک لقمه کوچک جوز هندی تهیه کنید. از آنجایی که انار مسقطی یلدا کمی سفت است، برای سهولت در ریختن مواد داخل قالب می توانید از قیف پلاستیکی یکبار مصرف استفاده کنید.

طرز تهیه انار جوز هندی خوشمزه برای شب یلد

مرحله 5: بهتر است قبل از ریختن جوز هندی در قالب کمی آن را چرب کنید. سپس مواد را در قیف پلاستیکی بریزید و سپس قالب های کوچک یا بزرگ مورد نظرتان را با دقت پر کنید. در نهایت پس از پر کردن مواد داخل قالب با چاقو، سطح دسر را صاف کنید. بعد از پر شدن قالب باید حدود 6 ساعت داخل یخچال بگذارید تا سفت شوند و خودشان را بگیرند و سپس به شکل های دلخواه برش بزنید. در آخر می توانید جوز هندی خود را با دانه های انار یا خلال پسته تزیین کنید. بعد از تهیه جوز هندی و قبل از قرار دادن آن در قالب می توانید از دانه های انار یا پسته نیز استفاده کنید.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما