(فیلم) خلاصه ایران 1-0 عراق; سفری بی دردسر به قطر

[ad_1]

تیم های ملی ایران و عراق امروز (پنجشنبه) در دیدار رفت فینال مسابقات جهانی 2022 قطر از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی تهران در مقابل 10 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند. تیم ایران با پیروزی 1-0 به جام جهانی 2022 صعود کرد.

مهدی طارمی در دقیقه 48 با شنیدن سخنان اسکوچیچ به تیم ملی برگرد و کار را تمام کن تک گل ایران را به ثمر رساند. این ششمین حضور ایران در جام جهانی است.

نیمه اول

دقیقه 1: خطای مدافعان ایران در پرتاب توپ باعث شد تا نزدیک محوطه جریمه تیم ملی کشورمان توپ به دست عراقی ها برسد. پاس زمینی حسن متروک به منطقه 18 قدم ایران نفوذ کرد که شجاع خلیل زاده پس از ضربه ایمن حسین به توپ برگشت و زمین را ترک کرد.

دقیقه 6: علی قلی زاده در محوطه جریمه عراق توپ را به امید نورافکن رساند که فهد طالب ضربه نورافکن را مهار کرد.

دقیقه 8: اولین خطر جدی دو تیم روی دروازه متقابل توسط تیم عراقی از سمت راست زمین ارسال شد. این پاس روی سر ایمن حسین افتاد که عابدزاده با واکنشی زیبا توپ را روی خط دروازه ایران گرفت.

دقیقه 9: در شرایطی که مشخص بود مهدی طارمی در موقعیت آفساید قرار دارد، سامان قدوس یک پاس عمقی به طارمی داد و پورتا مهاجم ایرانی نیز توپ را وارد دروازه عراق کرد. اما این گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

دقیقه 11: ضربه زیبای علیرضا جهانبخش با برخورد مدافع عراقی به تیرک دروازه زلجاک پتروویچ برخورد کرد.

دقیقه 25: ضربه جهانبخش را فهد طالب مدافع عراقی مهار کرد. توپ به مهدی طارمی برگشت و او هم ضربه طارمی را مهار کرد. چند ثانیه بعد طارمی پشت محوطه جریمه عراق به توپ رسید و پاس زیبایی را از وحید امیری گرفت و ضربه امیری با واکنش دیگر دروازه بان عراق راهی کرنر شد.

دقیقه 29: پاس علی قلی زاده در محوطه 18 قدم عراق به جهانبخش رسید و ضربه او به واکنش ناقص فهد طالب منجر شد. صادق محرمی در ادامه فرصت استفاده از ریباند را پیدا کرد که مانع از دفاع اولیه مدافع عراقی شد و ایران نتوانست گل اول را به ثمر برساند.

دقیقه 33: طارمی در نزدیکی محوطه جریمه عراق از جهانبخش عبور کرد که محمدعلی روی کاپیتان ایران خطا کرد. آن زمان بود که به نظر می رسید این خطا در محوطه جریمه حریف ایرانی رخ داده است. قلی زاده پشت ضربه اشتباه قرار داشت که ضربه مستقیم او از بالای دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه 35: نفوذ جهانبخش نوید ضدحمله را به هواداران ایرانی داد که کاپیتان ایران با اشتباه سعد عبدالامیر متوقف شد و مدافع عراقی کارت زرد گرفت.

در دقیقه 38 بازی، جهانبخش میتونست یک گل رو از دروازبان میهمان بگذره، اما فهد طالب هوشیار مانع از این شد که بازی ادامه پیدا کنه.

در دقیقه 43 بازی، ضربه ایستگاهی العماری از بالای دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم

دقیقه 48: ارسال در عمق جهانبخش با لغزش احمد ابراهیم همراه شد تا توپ را در اختیار مهدی طارمی قرار دهد. طارمی با فهد طالب تک به تک شد و دروازه عراق را باز کرد تا به تیم ملی ایران بازگردد. دقیقه 51: در حالی که سعید عزت اللهی به میدان رفت بشار رسن خطا کرد و از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه 57 ارسال در عمق قلی زاده به طارمی نادقیق بود و جهانبخش به گل رسید. شوت زیبای جهانبخش از بیرون دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه 59: هافبک های ایرانی یک حمله دیگر را در دستور کار قرار دادند. پاس قلی زاده به محوطه جریمه عراق پس از برگشت طارمی به سامان قدوس رسید. اما ضربه آهسته برنتفورد هافبک راهی دروازه نشد و راهی اوت شد.

دقیقه 62: شوت آکروباتیک بی دقت قدوس در مرکز دقیق طارمی با اختلاف از دروازه عراق گذشت.

دقیقه 68: مرکز جهانبخش از کرنر روی سر کنعانی ها قرار گرفت که سر مدافع ایران درست کنار دروازه عراق قرار گرفت.

دقیقه 70: ضربه ایمن حسین از پشت محوطه جریمه ایران به دست امیر عابدزاده افتاد.

دقیقه 72: مهاجم محرمی پس از ضربه قلی زاده وارد دروازه عراق شد که با حضور قلی زاده در محوطه آفساید گل شناخته نشد.

دقیقه 78: ضربه تند و تیز ایمن حسین در اوت از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت اللهی (87- کمال کامیابی نیا)، وحید امیری، علی قلی زاده، سامان قدوس (78 – میلاد سرلک) رراا

ترکیب عراق: فهد طالب، احمد ابراهیم، ​​میثم جبار، حسن رائد (82 – زیدان اقبال)، فرانسیس پیترز، سعد عبدالامیر، محمدعلی عبود، امیر العماری (58 – حسن عبدالکریم)، ​​احمد فرحان (74 – مهند جز)، بشار رسن (57 – علی الزبیدی) و ایمن حسین (82 – علا عباس).

داور: کریستوفر جیمز بیث

به

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما