نخست وزیر نارندرا مودی روز پنجشنبه میزبان اولین نشست هند و آسیای مرکزی خواهد بود

[ad_1]

دهلی نو: نخست وزیر نارندرا مودی میزبان اولین نشست سران هند و آسیای مرکزی در روز پنجشنبه (27 ژانویه 2022) خواهد بود. روسای جمهور قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در قالب مجازی شرکت خواهند کرد.

این اولین دیدار در نوع خود بین هند و آسیای مرکزی در سطح رهبری است.

در طول این اجلاس، رهبران باید در مورد گام هایی برای ارتقای روابط هند و آسیای مرکزی به سطح بعدی صحبت کنند. همچنین انتظار می رود که آنها در مورد موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی، به ویژه وضعیت در حال تحول امنیت منطقه ای تبادل نظر کنند.

به گفته وزارت امور خارجه، اولین اجلاس سران هند و آسیای مرکزی نشان دهنده روابط رو به رشد هند با آسیای مرکزی است که بخشی از همسایگی گسترده این کشور است.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: این اجلاس نماد اهمیتی است که رهبران هند و آسیای مرکزی برای مشارکت جامع و پایدار بین هند و آسیای مرکزی قائل هستند.

قابل ذکر است که در سال 2015، نخست وزیر مودی نیز سفری تاریخی به تمامی کشورهای آسیای مرکزی داشت.

از آن زمان، تبادلات در سطوح بالا در مجامع دوجانبه و چندجانبه صورت گرفته است.

روابط بین هند و آسیای مرکزی نیز با آغاز گفتگوی هند و آسیای مرکزی در سطح وزیران خارجه که در سومین نشست آن در 18 تا 20 دسامبر 2021 در دهلی نو برگزار شد، تقویت شده است.

مشارکت دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای آسیای مرکزی در گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در مورد افغانستان که در نوامبر 2021 در دهلی نو برگزار شد، رویکرد مشترک منطقه‌ای را به این کشور جنگ‌زده نیز برجسته کرد.

تلویزیون مستقیم



[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما