گفتگو درباره مسعود ازهر با چین: وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی

[ad_1]

اسلام آباد: شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفت که در مورد مسعود ازهر با متحد نزدیک خود، چین که برای چهارمین بار از پیشنهاد سازمان ملل برای معرفی رئیس جیش محمد مستقر در پاکستان به عنوان “تروریست جهانی” جلوگیری کرد، گفتگو کرد. .

قریشی که روز پنجشنبه پس از شرکت در اولین گفتگوی راهبردی دوجانبه بین دو متحد در شرایط آب و هوایی از پکن بازگشت، چین را تمجید کرد.

او پس از گفتگو با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، گفت: “ما در مورد همه مسائل به یکدیگر اعتماد می کنیم. گاهی آنها ما را راهنمایی می کنند و گاهی اوقات پس از گوش دادن به ما سیاست خود را تغییر می دهند.” قریشی گفت که او در مورد موضوع جیش محمد (جمعه) رئیس ازهر با چین که از حق فنی خود برای توقف پیشنهاد فرانسه، آمریکا و انگلیس علیه وی در شورای امنیت سازمان ملل استفاده کرد، گفتگو کرد.

چین، یکی از اعضای دائم شورای امنیت که دارای حق وتو است، برای چهارمین بار از پیشنهاد کمیته تحریم های القاعده شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 1267 برای معرفی ازهر به عنوان “تروریست جهانی” جلوگیری کرد و گفت که “زمان بیشتری برای بررسی می خواهد”. “پیشنهاد

مدت زمان توقف فنی تا شش ماه اعتبار دارد و مجدداً تا سه ماه قابل تمدید است.

هند نتیجه را «ناامیدکننده» توصیف کرده است.

JeM مسئولیت حمله انتحاری پولواما در 14 فوریه را بر عهده گرفت که منجر به کشته شدن 40 پرسنل CRPF و افزایش تنش بین هند و پاکستان شد.

قریشی گفت: «همانطور که می‌دانید، چین علیرغم فشارهای زیاد، از حق نگهداری فنی برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع استفاده کرد.

او گفت که دو طرف درباره کمیته تحریم القاعده در سال 1267 گفتگو کردند اما از ارائه جزئیات خودداری کردند. او گفت که پاکستان آگاه است که جهان در مورد مسئله ازهر چه می خواهد.

“ما آگاه هستیم. ما می دانیم که جهان چه می خواهد، چه باید بکنیم، چه منافعی داریم، و چه سیاستی باید داشته باشیم. این (مسئله ازهر) باید در یک زمینه بزرگتر دیده شود… وی گفت: زمینه پولشویی و اینکه FATF چه می گوید چون همه به هم مرتبط هستند؟

قریشی در ادامه گفت: گفتگو با چین در مورد موضوع ازهر ادامه خواهد داشت.

وی همچنین گفت که پاکستان در حال تجزیه و تحلیل محتویات پرونده ارائه شده توسط هند در مورد پولواما است. وزیر امور خارجه گفت: ما در این مورد جدی هستیم و در حال تجزیه و تحلیل پرونده هستیم و یافته های خود را به شما (رسانه ها) و جهان ارائه خواهیم کرد.

در میان تنش های هند و پاکستان پس از حمله تروریستی پولواما توسط یک بمب گذار انتحاری جی ام، قریشی تایید کرد که ازهر در پاکستان حضور دارد اما گفت که او “بسیار بیمار است.”

او گفت که پاکستان متعهد به مقابله با ستیزه جویی و حذف کامل آن از کشور است.



[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما